10 april 2015

DIY | Smoothie Mango

Vandaag heb ik voor jullie een DIY om een lekkere Smoothie te maken.
Meestal, als ik een artikel of recept lees, dan krijg je allemaal vreemde ingrediënten en heb ik nooit alles in huis. Dan moet ik speciaal boodschappen gaan doen en kan ik niet gelijk aan de slag, meestal maak ik dat recept dan ook nooit meer.
Misschien een slechte eigenschap van mij, maar ik ben vast niet de enige die dit herkent.
Daarom heb ik voor jullie een heel makkelijk recept voor een overheerlijke smoothie.



Het enige wat je nodig hebt is:

  • Een blender.
  • Een snijplank en een mes
  • Een flesje om het in te doen, om het eventueel te bewaren.
  • Een mango
  • Een zakje vanille suiker
  • Een beetje vermalen kaneel




Niet alleen de ingrediënten zijn simpel, het is ook nog eens simpel te maken.
Je schilt de mango, dit is het makkelijkste met een dunschiller en daarna snijd je hem in stukjes.
Dit stop je in de blender. Daarna voeg je er een zakje vanillesuiker aan toe en doe je er een heel klein beetje kaneel bij. Doe er niet te veel kaneel bij, anders is dat het enige wat je proeft. Als je dat hebt gedaan voeg je een longdrinkglas aan water toe en dat is alles wat erin zit!

Het is niet heel veel, maar nu kan je aan de slag. Zet die blender maar aan!




Je gaat door met blenden tot er helemaal geen stukjes meer inzitten. Dat het een gladde smoothie is en dan natuurlijk even proeven of die op smaak is.


Ik heb intussen de flesjes van de AH gespaard. Hierin verkopen ze ook heerlijke smoothies, maar deze flesjes zijn dus ook ideaal om je eigen smoothie mee te bewaren. Ook zijn ze natuurlijk heel leuk, vooral omdat er in het glas 'Vers Geperst' staat.


Dan kan jij en misschien wel meer mensen genieten van jou heerlijk (maar ook zeer makkelijke smoothie) Het is een heerlijke frisse en lenteachtige smoothie!

Q: Wat is jouw favoriete smoothie?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten