13 februari 2015

5 nadelen van ziek zijn!

Iedereen baalt, als je zelf ziek bent. Meestal komt dit ook nog eens niet goed uit, bijvoorbeeld in een periode waarin veel deadlines zijn of waarin je leuke afspraken hebt. Eén ding is zeker, ziek zijn komt bij niemand uit en is dus altijd slecht gepland.

Bron: Pinterest


Nu ik dit typ, je raad het misschien al, lig ik ziek op de bank. Ik heb veel buikpijn, waardoor ik constant met een kruik, plaid en een doosje paracetamol op de bank zit. Met om me heen een tijdschrift, boek, laptop waarop een hoop misschien wel kansloze series staan. Je moet toch wat om de tijd door te komen.

Vandaar dat ik de inspiratie heb gekregen om dit artikel te schrijven, want ik kan voor mijn gevoel wel duizenden nadelen opnoemen aan het ziek zijn. Ik ben natuurlijk niet de enige die ziek is, op dit moment lijkt het wel een epidemie. Iedereen is ziek, zwak en misselijk en iedereen steek elkaar nog eens lekker aan. Kortom: genoeg mensen die zich zullen herkennen in dit artikel.

Het eerste nadeel, een van de vervelendste vind ik ook meteen, is namelijk het schuldgevoel. Ik voel me schuldig tegenover mijn werk, dat ik niet gewoon mijn werk doe. Ik voel me schuldig tegen over de kinderen die ik les wil geven en ik voel me schuldig dat het huis niet netjes genoeg is of het eten niet klaar staat. Kortom: ik voel me misschien overal iets te verantwoordelijk voor.

Het tweede nadeel, het is zonde van de tijd. Ik had mijn dagen wel anders in kunnen plannen. Me misschien nuttig kunnen maken of op zijn minst me nuttig kunnen voelen.

Als derde nadeel, ik heb geen idee meer wat ik aan moet trekken. Ik wil wel elke dag iets schoons aan, maar ook iets wat comfortabel zit. Helaas ben ik door mijn relaxte pyjamabroeken en lekkere truien heen. Dan hoor ik jullie al denken, draai dan even een wasje, maar daar heb ik al helemaal geen zin in.

Zo kom ik meteen op het vierde nadeel, dat is namelijk: nergens zin in hebben. Je voelt je niet fit genoeg, waardoor ik ook echt nergens zin in heb. Ik staar dom voor me uit (wat ik zonde van de tijd vind – zie nadeel 2) en kijk ook nog eens series, die eerder hersencellen doden dan aanmaken.

En ik denk dat vijf nadelen wel voldoende zijn, wil ik het laatste (dus het vijfde) nadeel vertellen en dat is namelijk: stijfheid. Doordat je nergens zin in hebt, je niet lekker voelt, ga ik dus ook niet sporten. En dat betekend dat ik enorm stijf word, in mijn geval in me nek, rug en knieën, waardoor ik ook niet lekker in me vel zit.

Bron: Pinterest


Kortom het is beter als ik me snel weer goed zou voelen, dan kan ik lekker werken en sporten. Maar ik denk dat het bij iedereen zo is. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is, die met plezier zou zeggen: ‘Doe mij maar een weekje ziek zijn’  Zoals ik net al aangaf zijn er heel veel mensen ziek helaas, ik wil iedereen beterschap wensen en dat we er maar weer snel bovenop mogen komen!

Q: Wat is jouw grootste nadeel als je ziek bent?

Liefs,

Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten