6 november 2014

DIY: Herfstdecoratie



Vandaag heb ik sinds tijden weer een DIY artikel voor jullie, want wat is leuker om te doen tijdens de donkere avond, dan lekker fröbelen aan de keukentafel.
Dit keer heb ik voor jullie herfstdecoratie gemaakt, het is makkelijk, goedkoop en leuk om te maken.

Dit is het geworden, het is een goedkope decoratie.
De wijnflessen die heb ik van mijn ouders, het plateau waar het op ligt het ik ook van mijn ouders geleend. Maar is ook goedkoop te krijgen bij de Action. De eikels en dennenappels heb ik uit het bos. Je krijgt er dus ook gratis een leuke wandeling bij, heerlijk want het bos is nu op het mooist.
De kaarsen had ik nog in de kast liggen, dus kortom deze DIY heeft mij niks gekost.
Erg fijn natuurlijk!

Ik zal hieronder stap voor stap uitleggen wat ik heb gedaan, zodat jij thuis ook lekker aan de slag kan.







Wat heb je nodig:

  • 2 wijnflessen
  • Eikels en dennenappels
  • Verf
  • Kwast
  • Wattenstaafjes
  • Glazen plateau
  • Bak/Gootsteen met water
  • Kaarsen 
Dit is natuurlijk wat ik heb gebruikt, je kan het op jou manier doen, wat jij leuk vindt!


Wat je als allereerste gaat doen is het weken van de flessen, zodat het etiket er makkelijk afgaat.
Ik had hier een beetje te weinig geduld voor, maar het is slim om de fles een tijd voordat je aan de slag wilt gaan in het water te leggen. Zo krijg je makkelijk het etiket eraf en heb je geen lijmresten.
Neem hier even te tijd voor, doe het bijvoorbeeld een dag/avond van te voren.


Dat pak je de verf, ik heb gekozen voor herfstkleuren, want ja het wordt toch herfstdecoratie.
Ik heb de verf op een wattenstaafje gedaan en met stippen gewerkt. Dit vond ik persoonlijk erg leuk om te doen, het is makkelijk en snel droog. Je brengt met een wattenstaafje namelijk niet te dik de verf aan, waardoor het lekker makkelijk droogt. Een tip is wel, gebruik één kant van het wattenstaafje, want anders komt je hele hand onder te zitten.


Uiteindelijk ben ik voor de eerste fles gegaan voor een herfstblad en bij de tweede voor een herfstboom. Ik vind het heel leuk dat het met stippen gedaan is, het geeft toch iets speciaals.


Daarna ben ik aan de slag gegaan met de eikels en de dennenappels. Ik heb een aantal eikels een kleurtje gegeven en ik heb van sommige dennenappels heb ik de puntjes gekleurd.
Het geeft net even het speciale en kleurrijke aan de decoratie.


Hier kan je zien dat ik de dennenappels en eikels een kleurtje heb gegeven. Ik heb er wel voor gekozen om niet alle eikels en dennenappels een kleurtje te geven, omdat het anders na mijn idee te veel zou zijn. Ook heb ik voor gekozen om alleen de dennenappels die mooi open waren een kleurtje te geven, het is ten eerste makkelijker en ook mooier. Als je een dichte dennenappel schildert, dan lijkt die al snel gevlekt.


Dan is dit het eindresultaat. Ik heb er paarse kaarsen in gedaan, want die had ik nog in de kast liggen.
Ik vind het leuk om met materialen te werken die ik of nog had, of gratis zijn.
Dus kijk eens wat je zelf in huis hebt liggen, wat je misschien normaal gesproken weg zou gooien.

Veel plezier!

Q: Willen jullie meer DIY op mijn blog zien?

Liefs,
Silvia






Geen opmerkingen:

Een reactie posten