6 augustus 2014

Vakantie tips voor thuisblijvers

Ja voor mij is het vakantie, net als voor veel mensen denk ik.
Ik denk dat er wel veel mensen op vakantie gaan, maar niet iedereen.
Ik ben ook iemand die dit jaar de vakantie voor een groot deel thuis doorbrengt.
Vandaar dat ik een artikel wilde schrijven voor de thuisblijvers.



Als eerste  heb je de vakantie niet voor niets, het is tijd om uit te rusten.
Neem dus ook lekker de tijd voor jezelf!
Doe een lekker maskertje op, neem een voetenbad of ga even lekker je nagels verzorgen.
Een haarmasker of uitgebreid bad. Tijd voor jezelf en de rust is erg belangrijk en ik denk dat we dat te weinig doen, zeker als ik naar mezelf kijk.

Je kan natuurlijk ook een deel van je vakantie nuttig besteden door een cursus  te gaan doen. Iets wat je altijd al wilde maar geen tijd voor had. Een cursus Duits of Engels. Of misschien iets anders waar jouw interesse ligt. Natuurlijk is de vakantie ook de tijd om uit het oog verloren hobby's weer op te pakken. Dat kan natuurlijk van alles zijn, maar het is vooral ontspannend!


Je kan ook gezellig met vriendinnen een sleepover organiseren. Dan kan je lekker met je vriendinnen kletsen, snoepen en films kijken of nagels lakken, maskers opdoen en gekke spelletjes. Hoe gezellig is dat! Vooral als je weet dat je de volgende dag lekker kan uitbrakken, want om daarna te gaan werken vind ik toch niet echt wat! Het is ook leuk als iedereen wat lekker meeneemt, zo ga je ook nog leuk aan het bakken (of een bezoekje aan de supermarkt) en heb je een super avond/nacht!

Natuurlijk kan je ook naar een festival of feestje gaan! Want hoe lekker is dat, mooi weer en vakantie dat betekent toch feest! Nu zijn er in deze periode vaak leuke festivals en anders organiseer je toch lekker zelf een feest? Daar hoeft geen speciale reden voor te zijn, vakantie, mooi weer of het behalen van een record is toch prima! Dan kan je meteen kijken welk raar record je kan gaan doen heb je daar ook weer plezier van!


Ga lekker lezen! O, wat klink ik toch weer burgerlijk, maar het is zo ontspannend. Je kan overal lezen, thuis, op het strand, op het terras, in het gras of lekker op een bankje! Je kan lezen wat jij leuk vind, want er is zoveel keus! Tijdschriften of boeken, thrillers of chickflicks noem maar op, er is voor iedereen wat leuks! Ga met je hoofd lekker op reis in de wereld van het verhaal, de spanning of de romantiek en lekker dicht bij huis!

Wat je natuurlijk ook kan doen, iets wat ik deze vakantie zeker ook nog van plan ben is, dagjes reizen. Omdat je niet op vakantie gaat betekend het niet dat je niks hoeft te zien. Plan een dagje Amsterdam of Maastricht of Den Bosch. Ga is lekker de Nederlandse toerist uithangen! Heerlijk toch.
Je hebt het gevoel dat je op vakantie bent en je spreekt ook nog eens de taal, wat ik ideaal vind!
Ja kan een dagkaartje kopen voor de trein en lekker gaan toeren! Ga erop uit!


Ik hoop dat jullie wat aan de tips hebben gehad en ik ben benieuwd wat jullie gaan doen in deze vakantie!
Eén ding dat is belangrijk: Geniet!

Q: Wat ga jij doen in je vakantie?

Liefs,
Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten