21 augustus 2014

TAG | The school story

Vandaag heb ik voor jullie een tag, die ik heb overgenomen van Mascha van Beautygloss.
Ik dacht eerst dat ik hem in video vorm ging doen, maar het wordt toch een artikel.
Ik heb nog veel leuke, andere video's voor jullie in petto!



Deze tag gaat over mijn tijd toen ik op school zat en je zal meer over mij en mijn schooltijd te weten komen.

Hoe oud ben je en zit je nog op school?
Ik ben 23 en ik ben al een jaar afgestudeerd, dus nee ik zit niet meer op school. Maar ik ben nog wel bezig met een online studie.

Welke niveau's heb je gedaan?
Ik ben zoals iedereen begonnen op de basisschool. Daarna ben ik doorgegaan naar de Mavo, nu heet dat VMBO-TL. Daarna ben ik doorgegaan naar het ROC, om Onderwijsassistente te doen op MBO niveau 4. Toen ik dat had afgerond ben ik naar de PABO gegaan op HBO niveau. Nu ben ik bezig met een online studie van de NHA een cursus Kinderpsychologie.



Vond je school leuk?
Ik vond de basisschool echt ontzettend leuk en ik heb er ook alleen maar leuke herinneringen aan. De middelbare school is een ander verhaal, dat vond ik verschrikkelijk en was ook erg blij dat ik geslaagd was. Toen ik naar het MBO ging heb ik het weer prima naar mijn zin gehad en ben ik met veel plezier naar school gegaan. Toen ik naar de PABO ging startte ik leuk, maar door zoveel gezeik op school vond ik het niet meer leuk. Het was/is een school waar veel dingen niet goed zijn geregeld en sommige leraren vond ik niet echt een goed voorbeeld. Zeker niet voor de PABO, daar leer je om zelf leerkracht te zijn, dus helaas dat vond ik ook minder.


Wat vond je het leukste vak op school?
Op de basisschool vond ik eigenlijk alles leuk behalve rekenen, daar was ik niet zo goed in. Op de middelbare school vond beeldende vorming het leukst, dan kan je lekker creatief doen!


Wat vond je het stomste vak op school?

Het stomste vak vond ik zeker rekenen en wiskunde, volgens mij mis ik gewoon een rekenknobbel. Ik heb voordat ik de PABO begon een paar weken in de zomervakantie rekenen en taal gevolgd, om het bij te spijkeren. Ik kan het nu wel, maar het heeft even wat tijd gekost.





Hoe laat stond je op om naar school te gaan?

Uh, ik moet even diep graven in mijn geheugen. Ik dacht dat ik rond 7.00 opstond, voor de basisschool en de middelbare school.


Hoe ging je naar school? Fiets, bus, etc.

Ik ging altijd met de fiets naar de basisschool, de middelbare school en het MBO. Toen ik naar de PABO ging fietste ik naar het station om daarna de trein te pakken.

Wat voor schooltas gebruikte je?

Ik begon als een echt brugmug, met een enorme Kipling in het groen. Tja, dat is een momentje van als ik het terug kon draaien dan deed ik dat haha. Ik heb de Kipling uiteindelijk vervangen door slechte schoudertassen, die gingen zo snel kapot dat ik me niet eens kan herinneren welke ik allemaal heb gehad.




Welke beautyproducten zaten altijd in jouw schooltas?

Ik had altijd een deo in mijn tas, maar voor de rest had ik bijna geen beautyproducten in mijn tas. Hooguit een lippenbalsem, maar ik was helemaal niet bezig in die tijd met beauty. 


Wat voor agenda had je vroeger?

Ik kan me herinneren dat ik in groep 8 mijn eerste agenda had gekocht van de Looney Tunes. Dat vond ik echt gaaf. Ik kan me mijn agenda van de eerste klas ook goed herinneren, want dat was na de vakantie in New York en ik had dus een agenda met een Amerikaanse vlag. Voor de rest kan ik me mijn agenda's niet zo goed herinneren. Ik weet wel dat ik ze snel stuk had, of kwijt was.


Wat is jouw grootste schoolblooper?

Ja, ik ben enorm onhandig. Ik heb zeker een aantal buikschuivers gemaakt door de gangen, maar ik kan me een blooper nog goed herinneren. Toen liep ik als brugmug met mijn enorme groene Kipling door de gangen, we liepen de trap af. Ja, je raad het al, ik nam de vlugge weg en ging viel vol de trap af. Alsof dat nog niet het ergste was viel ik met mijn tas over mijn hoofd en was het opstaan onmogelijk. Dus ja iedereen kon er van genieten, voordat ik overeind kon krabbelen en ja, voor als je het afvraagt, ik heb er enorme spierpijn van gehad!




Wat deed je als de les saai was?

Tekenen, ik kon geen schrift netjes houden want overal stond wel iets getekend of geschreven. Ook bleef ik maar kletsen tijdens de lessen, behalve bij Nederlands. Daar had ik inmiddels al een eigen 'gekkenbankje'  zoals de leerkracht het noemde en mocht ik tegen het bord aan zitten. Kan er nog boos om worden, wat een irritante man was dat!


Wie is jouw favoriete leraar en waarom?

Ik had op de basisschool wel een gave leraar in groep 4 en 5, we hadden twee jaar dezelfde. Maar voor de rest waren er niet echt toffe leraren, helaas.


Vertel een leuk verhaaltje over iets wat je mee hebt gemaakt op school.

Ik kan me op de basisschool nog iets leuks herinneren, we hadden een hele leuk en hechte groep. We besloten om met heel de groep op het fietsendak te klimmen, want natuurlijk niet mocht. Toen we daar allemaal zatten, liep er een onderbouwer langs en die verlinkte ons. Wij natuurlijk hartstikke boos, maar daar zaten we dan met heel de klas strafwerk te maken.


Wat ben je geworden nadat je school hebt afgemaakt?
Ik ben juffrouw geworden en ben nu inmiddels één jaar aan het invallen.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn schoolverhaal te lezen.
Ik ben ook erg benieuwd naar jullie schoolverhaal, dus laat dat zeker achter in de reacties!

Q: Wat is jouw ergste schoolblooper?

Liefs,
Silvia



Geen opmerkingen:

Een reactie posten