5 maart 2014

Verhuistips

Omdat mijn hele leven in het teken staat van het verhuizen, dan kan het natuurlijk niet ontbreken op mijn blog.
De verhuistips, want ja ik zal de enige niet zijn die aan het verhuizen is en misschien wel wat tips kan gebruiken.
En iedereen kan wel wat tips gebruiken, en anders kunnen een paar tips vast geen kwaad.

Ik ben dus op zoek geweest, naar wat praktische tips, voor mezelf en voor jullie

Begin op tijd
Begin op tijd met opruimen, zodat je minder hoeft te verhuizen.
Want wat je weg wilt doen, hoef je natuurlijk niet te verhuizen, dat scheelt weer. Zo heb ik per kast gekeken wat wil ik houden en wat kan weg. Wat ik wilde houden heb ik meteen ingepakt en wat weg kan meteen in en vuilniszak gedaan.

Organiseer
Ga gestructureerd aan de slag. Ga als je van een huis naar een anders huis verhuisd, per kamer aan de slag. Ik verhuis van één kamer naar een appartement dus ik ging per meubel aan de slag. Dan kan ik, zoals ik hierboven heb aangegeven, meteen alles opruimen en per meubel een doos inpakken.
Het is dan ook handig om de dozen te nummeren en even kort op te schrijven wat je in die doos hebt gedaan. Ik was hier heel braaf mee begonnen, maar dit heb ik helaas niet door gezet.
Met als gevolg, dat ik nu meer dan de helft van de spullen een soort van kwijt ben.

Dozen helemaal vullen
Heb je ruimte over in een doos, vul deze ruimte dan op met vulmateriaal. Dit kan keukenrol, kranten of iets anders zijn. Zo blijft in de doos alles op zijn plek zitten en voorkom je beschadigingen aan je spullen. Zorg er ook voor dat je de dozen dicht kan doen, zodat je ze kan opstapelen. Zo kan je meer meenemen in een auto, of in mijn geval op de kruiwagen.

Kleding
Verhuis je kleding in een koffer, dan weet je zeker dat het netjes en schoon blijft en kan je het makkelijk in je kast hangen op de plaats van bestemming.

Zwaar
Maak de dozen die je inpakt niet te zwaar, zorg dat je ze nog kan tillen.
Aan zware dozen heb je niks, want die kan je onmogelijk tillen en krijg je straks nog last van je rug.
Probeer niet te veel te tillen, help elkaar en zorg dat je genoeg mensen hebt om te helpen.
Want vele handen maken licht werk, en dat zorgt natuurlijk ook voor gezelligheid.

Rust
Ondanks het natuurlijk een periode is, voor mij in ieder geval, van veel stress.
Is het toch belangrijk goed je rust te nemen.
Probeer wel op een vaste tijd te gaan slapen, zodat je jouw ritme houd.
Want het kost gewoon veel energie om te verhuizen, niet alleen lichamelijk ook in je hoofd.
Je maakt een ander thuis, dus deze verandering kost tijd en neem de tijd.
Zorg dat je tijdens je slaap, niet meer bezig bent met de verhuizing.
Een tip is bijvoorbeeld, om op te schrijven wat je nog moet doen.
Zodat het uit je hoofd is voordat je gaat slapen.

Q: Wat is jouw beste verhuistip?

Liefs,
Silvia


Geen opmerkingen:

Een reactie posten