5 november 2013

Zonnatura thee

Zoals velen van jullie misschien al wel weten, ben ik een ontzettende theeleut!
Daarom heb ik vandaag ook voor jullie een review van twee smaken thee van het merk Zonnatura.
Zonnatura is een merk wat 100% biologisch is, dat is natuurlijk ook een pluspunt!
Het staat al 50 jaar voor lekkere, verantwoorde, 100% natuurlijk en biologische producten.
En toch had ik deze thee nog nooit eerder geproefd.
Voor mij verjaardag kreeg ik namelijk een leuke thee-set, waaronder deze twee theeën.

In deze review kun je lezen wat ik vind van de Brandnetel & Citroengras thee en de Ontspanning thee.

Maar wat zegt Zonnatura zelf over de thee:
Brandnetel & Citroengras thee:
Zonnatura Brandnetel & Citroengras is een theee op basis van biologische kruiden. Het is een zuivere melange van brandnetel, citroengras en zoethout. De brandnetelblaadjes worden na de pluk gedroogd. Zo komen de goede eigenschappen, waaronder de zachte en zuivere smaak, goed tot zijn recht. De toevoeging van citroengras geeft de pure brandnetelbasis een heerlijke frisse smaak. Lekker voor elk moment van de dag.

Ontspanning thee: 
Zonnatura Ontspanning is een thee op basis van alleen pure biologische kruiden. Het is een kruidmelange van ondermeer passiebloem, valeriaan, citroenmelisse en lavendel. Een heerlijke geurende en smakende thee waarvan je lekker kunt genieten, tijdens een ontspannen moment voor jezelf. De biologische thee past in een gevarieerd voedingspatroon en een gezonde levensstijl.


Dit klink natuurlijk veel belovend!


De verpakking is simpel en aan de zijkant open te maken. In het doosje zitten 20 theezakjes, je kan met 1 theezakje 1 á 2 kopjes thee zetten.
De zakjes zijn niet apart verpakt wat ik overigens wel prettig vind.





Wat vind ik van de Zonnatura Ontspanning thee,
Ik vind de thee erg lekker en heeft een fijne smaak. De thee is niet  te sterk, maar ook zeker niet te slap.
Ik vind het prettig om deze thee te drinken voordat ik ga slapen, want door de valeriaan word ik rustig en de zachte geur van lavendel doet me zeker denken aan mijn slaap.
Als je echt gestrest ben, zal heus één kopje van deze thee je niet in een totale zenpositie brengen. Maar ik ben ervan overtuigd dat je, doordat je de rust neemt om thee te drinken en een momentje voor jezelf neemt, je wel tot rust kan komen. Wat ik het belangrijkst vind, het is een lekkere thee!


Ja, brandnetel thee...
Ik was hier nieuwsgierig naar, maar wist totaal niet wat ik van deze thee kon verwachten. De geur van de thee vind ik niet echt lekker, maar dat overheerst gelukkig niet. De thee zelf vind ik wel erg lekker en heeft een fijne nasmaak. Ik vind het moeilijk om de smaak goed te omschrijven, maar ik denk dat het van de brandnetel is. Het is voor mij te vergelijken met een muntsmaakje, maar dan pittiger.
Ook deze thee vind ik erg lekker en ga ik zeker nog vaker drinken!







Ik vind het heerlijk om thee te drinken, vooral als het buiten koud en nat is.
Vandaag is het een koude en natte dag, dus ik ga lekker aan de thee!









Wat is jullie favoriete theesmaak op dit moment?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten