25 oktober 2012

Weerklok

Wat is er echt nooit hetzelfde?
En zeker niet in Nederland?

Ik hoor het je al denken: HET WEER!

En ja dat bedoel ik ook.

Ik heb speciaal voor mijn lieve kleuterklasje een weerklok gemaakt.
Elke ochtend als we de dag openen, kijken we vol bewondering naar buiten.

Wat voor weer zal het vandaag zijn?
Hieronder zie je mijn mooie weerklok, die zeker een mooie plek heeft gekregen in mijn klasje.


Het is heel makkelijk te maken:

Wat heb je nodig:
  • een schildersdoek;
  • verf in de kleur naar keuze;
  • kaartjes met het weer erop, die heb ik van Floddertje!
  • Vilt
  • Splitpen
  • Naaimachine met siersteken, of naald en draad.
  • Lijm
Eerst schilder je het doek in een kleur na keuze, daarna plak je de plaatjes erop.
Je knipt een wijzer van vilt, ik heb hem versiert met een siersteek, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Wees creatief en maak er je eigen weerklok van.
Maak de wijzer met de splitpen af.
VoĆ­la!
 De weerklok is geboren!


Liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten