18 april 2015

Healthy #1 | Water drinken

Ik ben begonnen aan een nieuwe serie aan artikelen, namelijk een serie genaamd Healthy.
Zelf ben ik de laatste tijd heel erg bezig met het maken van een gezonde levensstijl.
Daarmee wil ik, net zoals ik deed met de serie minimaliseren, jullie meenemen op mijn zoektocht.

Wat ik te weinig doe is drinken, daarmee bedoel ik geen frisdranken of alcoholische dranken, maar water. Ik doe vaak me best om genoeg te drinken, maar ik vind alleen water een beetje saai. Dan mis ik toch dat beetje smaak en daarom wil ik jullie mijn tips geven. Tip één: begin de dag met een glas water. Zo weet je in ieder geval dat je al water heb gedronken, en het is natuurlijk een goede start van de dag.

Daarmee kom ik meteen bij tip twee om meer water te drinken, namelijk:  Geef je water een smaakje.


Om je water een lekker smaakje te geven, heb je komkommer en citroen nodig. Ik maak meteen een kan water, zodat je genoeg water hebt met een lekker smaakje. Zo kom ik automatisch bij tip drie, namelijk drink uit een groot glas, want dan drink je in ieder geval genoeg.



Snijd de komkommer in plakjes, ik heb ongeveer 1/3 gebruikt van de komkommer. Ook heb ik de citroen in plakjes gesneden, ongeveer de helft van de citroen.
Dit stop je dan samen met koud water in de kan.


Een heerlijke kan met water, met een heerlijke frisse smaak.  Pas wel op dat je niet teveel water drinkt, want dat is ook niet goed voor je. Overal waar je te voor zegt is ongezond, behalve tevreden zeggen wij thuis meestal. Dit geld ook voor het drinken van water. Dat is automatisch tip vier, drink niet teveel water, ongeveer 1.5 liter per dag.

Ben je de hele dag van huis en heb je niks aan zo kan, dan kom ik automatisch bij tip vijf namelijk neem een flesje mee, zo kan je die overal vullen en heb je altijd water bij de hand. Om nog even een tip te geven, eentje die heel logisch lijkt maar misschien wel een tip is die je niet verwacht, tip zes, drink een glas water bij het eten.

Kortom: Het drinken van water is heel erg belangrijk, want water is het transportsysteem van het lichaam, door het drinken van water worden alle afvalstoffen afgevoerd uit je lichaam, dus het is heel belangrijk om water te blijven drinken.

Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van deze nieuwe reeks artikelen en of jullie het leuk vinden om te lezen.

Q: Wat vinden jullie van mijn nieuwe serie Healthy?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten