5 maart 2015

Review | The Body Shop - Shea lijn

Vandaag heb ik voor jullie een review van de Shea-lijn van The Body Shop.
Deze producten heb ik gescoord bij een stand van het Beautyevent van Misslipgloss.
Het gaat om de Body ButterScrub en de Lip Butter.


Dit is wat The Body Shop over de producten zegt:

Mini Shea Body Butter - €6,00 / 100 ml
Een miniverpakking van de intensief werkende romige bodycrème, die gemakkelijk door de huid wordt geabsorbeerd, verzorgend en verzachtend werkt en de huid beschermt tegen vochtverlies, tot wel 24 uur lang. Speciaal voor de zeer droge huid.

Shea Body Scrub - €7,50 / 100 ml
Een milde scrub op basis van zout en suiker die dode huidcellen verwijdert en je huid zacht en glad maakt. Een verzorgend product wordt daarna beter geabsorbeerd. De masserende bewegingen waarmee je hem gebruikt, zorgen voor een verkwikkend gevoel.

Shea Lip Butter - €5,00 / 10 ml
Een rijke intensief verzorgende lippenbalsem met sheaboter. Dankzij zijn romige, boterachtige textuur smelt hij als het ware op de lippen. Die voelen om te zoenen zo zacht en glad aan, en zijn subtiel geparfumeerd. Ideaal voor elk type huid.


Ik heb hiervoor een keer kennis gemaakt met de Strawberry lijn, die me zeer goed beviel. Omdat ik van mezelf nogal een droge huid heb, wilde ik deze keer een aantal producten testen, die me daar vanaf zouden helpen. Dan komt je vanzelf op de Shea-lijn.

Als ik kijk naar de omschrijving van de producten op de website, zoals ik hierboven heb aangegeven, dan ben ik het daar zeker mee eens. Ik vind de producten erg hydraterend en gebruik ze met veel plezier.



Ik heb de body butter vooral getest op mijn ellebogen, daar had ik zelf rode vlekjes, omdat het zo droog was. De vlekjes zijn gewoon helemaal weg en mijn huid is niet meer zo droog.  Het is een bijzondere textuur, want het is iets harder dan ik had verwacht. Hierdoor gebruik je niet snel te veel, maar zeker voldoende. De crème trekt goed en snel in je huid, zodat je geen vlekken krijgt op je kleding. Ik merk echt, op positieve zin, de verandering op mijn huid. Ook vind ik het fijn dat de geur erg subtiel is, zodat je het gewoon kan combineren met een lekker luchtje.

De lip butter gebruik ik ook met veel plezier. Ik heb zelf vaak gesprongen lippen en dan kan ik smeren wat ik wil, het blijft zeker een aantal dagen kapot. Nu heb ik deze lip butter getest, met zeer gesprongen lippen. Ik merkte dat het snel in mijn lippen trok en mijn lippen goed hydrateerde, maar wat het belangrijkste was (voor mij) dat mijn lippen op dag twee al amper gesprongen waren. Dit vind ik zo fijn, want ik heb helemaal geen gesprongen lippen meer en mijn lippen zijn inderdaad heel zacht geworden. Ook vind ik het erg fijn dat de lip butter niet plakt, dus niet te vet is. Ik vind het niet altijd even prettig om super vette lippen te hebben. Ook deze lip butter heeft een subtiele geur.

De body scrub is heerlijk in gebruik. Wat ik, ook aan deze scrub, maar eigenlijk aan de hele lijn fijn vind, is de subtiele geur. Het is dus fijn in gebruik, maar niet te aanwezig. Het is een ook fijne/kleine scrub, die subtiel is voor de huid. Het zorgt ervoor dat mijn dode huidcellen weggaan en ik een zijdezachte huid krijg. Na het gebruik van de scrub is het heel fijn om de body butter te gebruiken, want dan trekt die nog beter in.


Kortom: Ik ben zeer tevreden met deze lijn van The Body Shop. Het zorgt ervoor dat mijn huid zacht en verzorgd is en dat is net wat het nodig had. Ik kan deze lijn zeer aanraden en zeker voor een droge huid. Nu is het ook fijn om de producten in combinatie te gebruiken, wat ik niet altijd het geval vind. Omdat van al deze producten de geur zo subtiel is, is het goed te combineren en krijg je een heerlijke subtiele geur en een zachte huid!

Q: Wat is jouw favoriete product van The Body Shop?





Geen opmerkingen:

Een reactie posten