15 januari 2015

Mijn top 5 slaapkamers van Pinterest

Je slaapkamer, de kamer waarin je helemaal tot rust moet komen. Je klaar moet stomen voor een nieuwe dag en waar je elke nieuwe dag start. Een toch wel erg belangrijke kamer als je het mij vraagt.

Als ik op Pinterest kijk naar mooie slaapkamers, dan kan ik helemaal wegdromen. De mooiste, rustigste en relaxte slaapkamer en zeker in vergelijking van mijn eigen slaapkamer. Ik merk namelijk dat mijn slaapkamer meestal een zooi is, de halve kledingkast ligt er in verschillende hoopjes op de grond, en het oogt niet bepaald rustig.

Nu zou ik natuurlijk het liefst willen dat mijn kamer een kamer is die je op Pinterest zou zien, maar we moeten wel realistisch blijven. In mijn huis wordt geleefd en dus ook in mijn slaapkamer. Toch wil ik jullie inspireren met de in mijn ogen 5 mooiste slaapkamer van Pinterest en misschien dat je na het lezen van dit artikel wel meteen je slaapkamer gaat opruimen.

Mijn top 5 mooiste slaapkamers van Pinterest!


Deze slaapkamer straalt voor mij rust uit, zonder helemaal kleurloos te zijn. Ik houd namelijk erg van kleur, maar meestal komt dat druk of chaotisch over. Hier hebben ze met rustige tinten de rust in de slaapkamer gehouden, maar het is toch echt eigen. 


Hier hebben ze ook mooi gebruik gemaakt van kleur en dan een super 'oud-ogend' nachtkastje neergezet. Dat contrast vind ik ook erg mooi. Kleurrijk, rustig en toch speels.


Hier veel minder kleur, maar zeker niet minder mooi. Ze maken mooi gebruik van hout, waardoor het ook heel rustig oogt. Het bed is ook geweldig opgemaakt, iets wat mij echt niet lukt in de ochtend. Ik ben allang blij als ik het dekbed fatsoenlijk op bed leg. Mooi maar voor mij niet erg praktisch, misschien komt dat bij de volgende stap, nadat mijn slaapkamer weer wat rustiger is.


Wat ik hier zo leuk vind, is dat het rustige oogt, maar toch gebruik gemaakt is van fel geel. Het is af zo en totaal niet saai en ja, kleur trekt mij dus altijd. Misschien zou het ook mooi zijn op het gel te veranderen in groen. Ja, ik ben dol op groen en het straalt ook rust uit, dus twee vliegen in één klap!


Volgens mij is dit de droom van iedere student. Ik weet nog wel, in de tijd toen ik nog studeerde, dat ik een kamer had van 9m2. Hiermee maak je ruimte en zal je zeker rustig slapen, want de zooi zie je niet. Dit zou ik nu echt niet meer willen, maar toen ik deze slaapkamer zag, werd ik wel opslag verliefd! 

Ik ben nu tot de conclusie gekomen dat er in mijn slaapkamer wel wat veranderd mag worden. Ik heb namelijk in mijn slaapkamer niet eens een kledingkast staan, dus wil ik er ook geen kleding hebben (behalve mijn pyjama). Ik wil daarom een kledingrek aanschaffen die ik naast mijn kleding kast zet, zodat ik me daar ga omkleden en er in de slaapkamer meer rust is.

Q: Welke slaapkamer vind jij het mooist?

Liefs,

Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten