12 december 2014

Review | Oriflame - Volume Boost Dry Shampoo

Vandaag heb ik voor jullie een review van de Volume Boost Dry Shampoo van het merk Oriflame. Ik vind het best moeilijk om een fijne droogshampoo te vinden, ik gebruik meestal een droogshampoo van het merk Batiste, maar ik wilde deze van Oriflame ook wel eens proberen.



Waarom zou je een droogshampoo gebruiken? Die vraag heb ik wel eens gehad, waarom gebruik je nou een droogshampoo? Voor de momenten dat ik opsta en denk, NOOOOO mijn haar! Dan gebruik ik droogshampoo. Ik ben niet een persoon die graag in de ochtend doucht, dus op z’n moment is een droogshampoo ideaal.
Een fijne droogshampoo moet voor mij aan één punt sowieso voldoen, namelijk: zorgen dat mijn haar niet meer vet is. Dat is voor mij het belangrijkst.
Ik heb snel vet haar, het is ook vaak dun en futloos, daarom is een droogshampoo altijd een product wat ik in huis wil hebben.



Om terug te komen op de droogshampoo van het merk Oriflame, want die heb ik voor jullie uitgeprobeerd de laatste tijd. De verpakking zegt dat deze droogshampoo speciaal voor ‘fine hair’  is, dus dit zou de ideale droogshampoo voor mij moeten zijn. Ook zou deze droogshampoo je haar meer body moeten geven, wat ik ook zeker kan gebruiken met mijn fijne haar.



Als eerste is deze droogshampoo makkelijk aan te brengen met de spraydop. Het is makkelijk en snel in te spuiten, wat natuurlijk een voordeel is als je in de ochtend snel je haar even goed wil doen. Tijdens het gebruiken merkte ik wel dat er best wel een witte waas vanaf komt, dit is natuurlijk niet handig als je donker haar hebt. Ook bij mij zag je het een beetje, daar moest ik wel op letten. Dus niet in één keer heel veel aanbrengen, maar in beetjes. Oké, dat is  dan niet heel erg, niet handig, maar wel op te lossen. Wel vond ik het jammer dat deze droogshampoo mij meer body beloofd en speciaal voor fijn haar is, maar daar heb ik weinig van gemerkt helaas. Wel was mijn haar minder vet, na het gebruik van de droogshampoo, dit kan je hieronder op de foto zien.



Kortom: De droogshampoo is oké, niet goed, maar wel oké. Je moet oppassen dat je niet lijkt op een wit gespoten kerstboom, maar als je het opbouwt dan valt het wel te doen. Ik mis wel de volume en body, die de spray belooft. Maar zit jij in nood in de ochtend met vet haar, dan helpt dit wel. De spray kost €10 en dat vind ik best duur voor een droogshampoo, die niet doet wat hij belooft. Als ik een cijfer zou geven van 0 tot en met 10, dan krijgt deze droogshampoo een 5.

Q: Wat is jou favoriete droogshampoo?

Liefs,

Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten