11 november 2014

Review | HEMA - It's my beautiful skin day - Cleansing tonic

Vandaag heb ik voor jullie een review van de HEMA, it's my beautiful skin day - Cleansing tonic.
Mijn cleansing tonic was op en ik was opzoek naar een nieuwe, daarom heb ik even een kijkje genomen bij de HEMA, want ja, wat hebben ze daar nou niet?

Hema - 250 ml - €1.95

Als allereerste is het belangrijk om te weten, waarom gebruik ik eigenlijk een cleansing tonic?
Wat doet z'n cleansing tonic voor mijn huid? En is het een geschikt product voor mijn huid?
Je gebruikt een cleansing tonic altijd nadat je je make-up van je gezicht hebt gehaald en voordat je crème gaat aanbrengen. Nadat je je make-up eraf hebt gehaald, lijkt je gezicht helemaal schoon, maar dat is niet het geval. Als je cleansing tonic op een watje doet en dat over je gezicht haalt, dan haal je zeker nog viezigheid van je gezicht. Een cleansing tonic haalt de laatste restjes van je make-up weg, maakt je poriën helemaal schoon en zorgt ervoor dat je een complete schone basis hebt voor het aanbrengen van je crème.
Wel is het belangrijk om een cleansing tonic niet voor je ogen te gebruiken. De huid rondom je ogen is gevoelig en omdat er in een cleansing tonic onder andere alcohol zit is het te heftig voor de huid rondom je ogen. Wat ik vooral bij mijn huid merk, is dat ik minder onzuiverheden heb en dat mijn poriën schoner zijn.

Voor mij betekend een cleansing tonic, een echte schone huid en dat is een basis van een goede verzorging.


Wat zegt de verpakking en wat zit er in deze cleansing tonic:

Hydraterende en materende reinigingstonic. Normale/gemengde huid.
Reinigt je huid grondig maar op milde wijze. Aquaxyl heeft een vochtvasthoudend effect en helpt de huid hydrateren. Breng de tonic aan op een wettenschijfje en verwijder de laatste restjes vuil, make-up en reinigingsmelk. Reinigen is de basis van alle gezichtsverzorging.

Ingrediënten:
Aqua - Glycerin - Alcohol Denat - PEG -7 Clyceryl Cocoate - Enantia Chlorantha Bark Extract - Xylityglucoside - PEG-40 Hydrogenated Castor Oil - Butylene Glycol - Anhydroxylitol - Propylene Glycol - Xylitol - Oleanolic Acid - Citric Acid - Parfum - Butylphenyl Methylpropional - Hexyl Cinnamal - Linalool - Sodium Benzoate - CI 42051




Ik ben zeer tevreden over dit product!
Vaak, omdat er alcohol in een cleansing tonic zit, droogt dit de huid vaak uit. Met deze speciale formule zorgt de cleansing tonic niet voor een uitdrogend effect op de huid. Dit is voor mij een groot voordeel, omdat ik snel een droge huid heb. Ook vind ik het fijn dan het 'mattifying' is, want ik heb nogal snel een glimmend gezicht. En alle beetjes die me daar tegen helpen, die grijp ik met beide handen aan.
Het is een fijn product om mee te werken, want de flacon heeft een kleine opening, waardoor je niet snel te veel op een watje aanbrengt. Hierdoor is het product ook nog eens zuinig in gebruikt.
Hij is niet alleen zuinig in gebruik, maar ook voor je portemonnee, want 250 ml voor €1.95 dat is toch geen geld!
Ik merk ook dat mijn huid veel rustiger is, minder onzuiverheden en de poriën op mijn neus zien er ook nog eens schoner uit.

Kortom: Voor mij is dit een product dat in mijn vaste routine zit, mijn huid extra schoonmaakt en ervoor zorgt dat ik een mooie en schone basis heb voor de rest van mijn verzorging!

Q: Gebruik jij een Cleansing tonic al in je routine?

Liefs,
Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten