26 november 2014

DIY | Tas versieren

Vandaag heb ik voor jullie weer een DIY online staan.
Ik heb namelijk gemerkt dat jullie het leuk vinden om een DIY – artikel te zien op mijn site. Vandaar dat ik besloten heb om op de woensdag een DIY – artikel te plaatsen. Ik hoop dat jullie dat leuk vinden, maar  om even terug te komen op het artikel van vandaag, het maken van een eigen tas.
Het is niet letterlijk het maken van een eigen tas, maar meer een tas eigen maken.



Wat heb je nodig?
  •  Bolletje wol
  • Een canvas tas, blanco
  •   Liniaal
  •  Potlood
  • Schaar
  •  Naald
  • Karton
  • En natuurlijk een ontwerp voor op de tas

·     



Het eerste wat je gaat doen is het ontwerp tekenen op de tas, zodat je weet waar je naar toe moet met je naald en draad.



Zodra het ontwerp op de tas staat en je zelf tevreden bent, dan kan je aan de slag met naald en draad. Het is heel simpel, je borduurt over je lijntjes heen en dan krijg je het mooie ontwerp op je tas. Het is wel een tijdrovende DIY, want er gaat veel tijd in het borduren zitten. Zelf heb ik niet een moeilijk ontwerp, want ik wilde de tas rustig houden. Less is more, was mijn idee.




Ik heb het ontwerp gekozen van een diamant, omdat ik de vormen daar erg mooi van vond. Ik heb ook gekozen voor de kleur groen, want dat is heel simpel mijn lievelingskleur. Verder ben ik enorm blij met deze tas, want ik heb altijd een stoffentas in mijn tas zitten. Want als ik boodschappen doe of even snel iets in de winkel haal, dan heb ik altijd een tas bij de hand en hoef ik geen plastic tasjes aan te nemen. Dat is voor mij gevoel toch kastvulling en het is ook beter voor het milieu om een eigen tas mee te nemen, dat is het natuurlijk wel leuk als het een mooie tas is.



Ik ben blij met het resultaat en ik ben benieuwd naar jullie tassen. Als je een tas gemaakt hebt plaats dan een foto op Instagram of Twitter met #Maandagmorgenmodel dan kan ik ook jullie ontwerpen bekijken!

Q: Vinden jullie het een goed idee om elke woensdag een DIY online te zetten?

Liefs,

Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten