2 oktober 2014

Wat denken anderen van mij?

Wat denken anderen van mij?
Stel jij die vraag wel eens aan jezelf?
Of vraag je je dat wel eens af?

Ik ben er af en toe meer mee bezig dan dat ik zou moeten zijn.
Dan vraag ik me op random momenten wat zouden anderen van mij denken?
Ik weet zelf dat ik me daar veel minder mee bezig moet houden, maar ik denk dat ik niet de enige ben. Daarom wil ik het ook even van me afschrijven en met jullie delen, want ik zal toch niet de enige zijn?



Stel je voor even een 'dom' voorbeeld, maar ik vind het niet raar als iemand zijn neus snuit.
Maar als ik het doe dan denk ik meteen dat het raar is en vraag ik me af wat andere mensen dan zullen denken.

of...

Stel je voor even voor dat je in het restaurant bent en je ogen zijn weer eens groter dan je maag. Maar dat je het echt niet meer op kan. Ik heb dan het idee dat mensen het raar vinden en onbeschoft dat ik het laat staan, maar ik durf dan ook niet zo om een 'doggy-bag'  te vragen. Dan schaam ik me ook een beetje. Best vreemd, want als een ander het doet vind ik het niet erg.



Snappen jullie een beetje waar ik op doel?
Dat je bepaalde dingen van jezelf maar raar of gek vind, die bij andere niet gek zijn.
Dat ik in bepaalde situaties me afvraag wat mensen van me denken.

Eigenlijk is de oplossing heel makkelijk, ik moet wat meer schijt hebben aan wat andere mensen denken. Maar het is moeilijk om het echt te doen.
Mijn doel voor de komende tijd is minder denken aan wat andere mensen van mij kunnen denken, met andere woorden meer schijt hebben aan wat ik denk dat andere denken.
Daar past dit plaatje echt erg mooi bij, het beschreef in één keer wat ik eigenlijk bedoel.


Als ik het plaatje hierboven bekijk dan denk ik dat anderen dat van me denken, omdat ik het zelf denk. Toch voel ik me niet onzeker of wat dan ook, maar toch liep ik er even mee.
Soms kan het opschrijven al veel dingen op zijn plaats laten vallen, misschien het relativeren.

Kortom,  ik moet niet dingen gaan invullen en voor andere denken. Want wat ik denk dat andere denken dat hoeft helemaal niet waar te zijn. Dat is zeker een belangrijke om te onthouden.

Misschien is het voor sommige een wazig verhaal, maar toch hoop ik dat ik het zo over heb kunnen brengen dat andere er wat aan hebben. Dat andere ook erbij stil staan dat wat jij denkt een ander niet hoeft te denken, dat je al snel een gedachten voor een ander invult, die misschien wel niet eens in de gedachten van die persoon is geweest.

Q: Wat denk jij vaak dat andere mensen over jou denken?

Liefs,
Silvia


Geen opmerkingen:

Een reactie posten