11 september 2014

Tips | Help, ik mag naar een Event!

Ja, je hebt een blog en je mag naar een Event. Het eerste wat je denkt: GAAF!
Ik ben inmiddels bij twee events geweest, nu hoor ik het je al zeggen. ' Twee? Dat is toch helemaal niet veel?' Uh nee, dat is het ook niet! Maar ik ben wel tegen een aantal dingen gelopen, waarvan ik dacht 'hmm, dat is niet handig' en daarom wil ik jullie tips geven.
Stel jij mag naar een event, dan hoef je niet de 'foutjes'  te maken die ik maakte.
Dus het zou (denk ik) makkelijker worden, om je op je gemak te voelen bij toch best wel iets spannends.
Want tijdens een event ben jij natuurlijk wel het visitekaartje voor jouw website en een eerste indruk is ook een belangrijke!


1.

 Zorg voor een comfortabele outfit, dan voel je je sowieso zeker!


2.


Zorg dat je er verzorgt uitziet, ik vind het leuk om even extra make-up op te doen en meestal is dat een leuke lipstick!

3.

Neem een makkelijke tas mee en het liefst één, want anders blijf je maar sjouwen en dat is niet fijn.


4.

Trek makkelijke schoenen aan, dat lijkt heel logisch maar ik moet bekennen dat ik bij mijn eerste event op enorme hakken liep en de dag erna amper nog kon lopen.

5.

Wil je het vast leggen, kies dan voor foto's of vloggen. Als je het allebei doet kan het te veel zijn en mis je eigenlijk het hele event. Vind je het echt spannend dan is foto's maken makkelijker.

6.

Ga netwerken, ook iets wat heel makkelijk gezegd wordt. Zelf ben ik niet echt een verlegen persoon, maar ik heb gemerkt dat het lastig is om op mede bloggers af te stappen. Ik had namelijk het idee dat ik iedereen 'kende' maar dat ik zeker wist dat niemand mij kent. Ongemakkelijk staren is juist vervelend en op iemand afstappen is moeilijk, maar je maakt er leuke vriendinnen door.

Martine, ik en Elize

7.

Ga niet alleen! Ik heb hier afgesproken met mede bloggers (Martine & Elize) voor de Blogger academy van de Hema, zo leer je elkaar beter kennen en het is een stuk gezelliger. Je kan ook altijd via Twitter vragen wie er ook naar het event gaat en dan afspreken. Je hebt niks te verliezen, want je wilt toch dus waarom maak je het net niet wat gezelliger. Ook is het fijn en makkelijker om contact te leggen als je niet alleen bent.

8.

Mijn laatste tip is geniet! Je bent niet voor niks uitgenodigd voor een event, dus geniet ervan. Leer iedereen kennen en maak nieuwe vrienden!


Ik hoop dat jij wat aan de tips hebt, laat even in de reactie weten of jij wel eens naar een event bent geweest en zo ja, welke?

Q: Wat is jouw beste tip voor een event?

Liefs,
Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten