3 juni 2014

Hoe verzorg jij je ogen?

Vandaag wil ik het met jullie hebben over het verzorgen van de huid rondom je ogen. Het is een gevoelig stukje huid, maar ook een huid waar veel van gevraagd wordt.




Het is daarom belangrijk om dit gedeelte van je gezicht extra goed te verzorgen. Doe jij dat al? Het is een gedeelte waar de meeste mensen ook make-up gebruiken, haal jij dat er goed af? Dat is natuurlijk ook belangrijk. Onbewust is dit bij mij de plek waar ik de meeste make-up draag. Denk aan concealer onder je ogen, oogschaduwbasis, oogschaduw, oogpotlood, hightlighter, mascara. Dit is allemaal rond het kwetsbare stukje huid.



Nu gebruik ik zelfs twee maal daags een oogcrème, maar ik heb tijdens een make-up avond bij mijn moeder er nog wat over geleerd. Iets wat ik met jullie wil delen via dit artikel, maar ik wil jullie ook bewust maken dat dit stukje huid erg belangrijk is. Want wie wil er nu snel ouder uitzien door kraaienpootjes? Ik denk niemand, dus verzorgen maar!
Ik ben niet voor een bepaalde oogcréme, de laatste die ik heb getest en een artikel over heb geschreven, die is van het Kruidvat huismerk. Een prima oogcréme als je het mij vraagt.



Wat ik heb geleerd en wat ik dus al die tijd fout deed is, dat je de oogcréme niet op de oogleden moet aanbrengen. De huid van de oogleden zijn erg dun, waardoor de crème niet kan worden opgenomen. Het is belangrijk de crème net om je oog aan te brengen, op de plekken waar je wallen zou kunnen hebben en in de arcadeboog. Hier kan de crème goed intrekken. Ook heb ik geleerd dat je niet moet wrijven, maar het met kloppende bewegingen aan moet brengen. De huid rond je oog is dun en door de crème te wrijven beschadig je de huid.
Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat dit waar is en dat wil ik ook niet. Ik denk zelf wel dat er een deel van logica is zit en ik pas het ook zeker toe. We zullen pas over een aantal jaar weten of het effectief is, dus misschien kom ik er ooit op terug. Maar als ik de kans kan verkleinen om vroeg door het leven te moeten met kraaienpoten, dan pak ik die met beide handen aan.

Q: Hoe verzorg jij de huid rondom je ogen?

Liefs,

Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten