25 december 2013

The Big Christmas TAG

Ik zie steeds meer leuke TAG's van de Kerst, maar ik kan eigenlijk niet kiezen.
Daarom heb ik ervoor gekozen om alleen de leuke vragen uit de verschillende TAG's te halen en daar een grote Christmas TAG van te maken, namelijk:

The Big Christmas TAG!


 1. Welke kleuren heeft jouw kerstboom?
De kleuren die bij ons in de kerstboom hangen zijn wit en zilver. Dit is de boom van mijn ouders, maar ik vind het wel een leuke boom. Het enige wat ik mis zijn de glinsterende ballen, hier kan je van die gave foto's maken.

2. Wanneer kom jij in de kerststemming?
Meestal ben ik wel in de kerststemming, maar helaas dit jaar niet zo. Tijdens het Kerst Style Event van de V&D was ik wel in de kerststemming, maar ik ben het een beetje verloren. Ik vind het buiten ook niet echt kerstig (als dat een woord mag zijn) en ik hoop dat ik vandaag meer kerstgevoel te pakken kan krijgen!
Ik denk dat het ook te maken heeft dat ik voor het eerst in 7 jaar geen (stage)klas heb, waarin er zo naar de kerstperiode wordt toegeleefd. Dat heb je een stuk minder als je in verschillende klassen invalt.

3. Wat is jouw grappigste kerstherinnering?
Vorig jaar had ik een LIO-klas (Leerkracht in opleiding, je laatste stage voor het afstuderen) waarin ik groots kerst heb gevierd. Het was een kleuterklas, waarvan we tijdens de kerstviering een kerstversje zouden doen. Daarbij kwam ook een piek te voorschijn, maar tijdens het oefenen heb ik die midden in de kring kapot laten vallen.
Van de week mocht ik weer invallen in mijn lieve LIO-klas en ze wisten het nog precies! Dit vond ik zo grappig!

4. Een echte of een neppe kerstboom?
Een echte! Ik vind een neppe zo niks, misschien komt dat omdat wij nooit een neppe hebben.
Maar ik vind het juist leuk om een echte kerstboom te halen, vorig jaar hebben we dat met de slee gedaan.
Dan krijg je toch een op en top kerstgevoel!

5. Als ik de kerstman was, dan zou ik..
Voor iedereen een goed gebaar willen maken met een klein cadeautje.
Ik denk dat de wereld al materialistisch genoeg is. Ook zou ik een groot kerstmaal maken voor iedereen die alleen is of geen geld heeft voor een lekker avondmaal.

6. Heb jij een kersttraditie?
Dit vind ik best wel een lastige vraag. We eten altijd een van de kerstdagen met de familie, dat is denk ik wel de traditie! Dit doen we al vanaf dat ik me kan herinneren. Maar elke jaar een kerstboom halen en elk jaar cadeautjes hoort denk ik ook bij de traditie, maar bij velen denk ik haha.

7. Mijn maatschappelijke kerstwens?
Ik hoop dat kerst het gevoel van 'houden van' nog extra omhoog brengt. Dat het gaat om bij wie je bent en wat je met elkaar wilt bereiken. Zodat de wereld in gaat zien dat alles  hebben minder waarden zal hebben dan alles voelen. Een herinnering zal je beter onthouden en liefhebben dan een nieuw paar schoenen.

8. Mijn persoonlijke kerstwens?
Ik hoop op gezondheid en liefde, dat ik volgend jaar misschien wel kerst vier in mijn eigen huisje samen met mijn vriend.

9. Blijf je in pyjama of kleed je je mooi aan?
Ik kleed me mooi aan! Ik heb maar zelden van die 'pyjama-dagen' en vind het leuk om er 'mooi' uit te zien.

 10. Wat is jouw favoriete kerstfilm?
Ik heb niet specifiek één kerstfilm. Ik vind het wel leuk om rond de kerst van die 'feel-good' films te kijken, want dat hoort toch een beetje bij kerst!

11. Wat is jouw favoriete kerstliedje?
Dit is een moeilijk, ik ben (als ik in de stemming ben) dol op kerstliedjes.
Ik denk dat 'Let it snow' wel de leukste is, maar ik weet niet of dat nou komt omdat ik nu nog steeds hoop heb op een witte kerst!


12. Het verschrikkelijkste kerstliedje allertijden?
Dat kan er echt maar een zijn, ik had er als klein kind al een hekel aan..
Kling klokje..





Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een grote kerst tag te zien, neem hem gerust over voor 2e kerstdag!
Ik ben heel benieuwd wat jij gaat doen tijdens de kerst, so let me know!

Voor iedereen fijne feestdagen toegewenst!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten