25 april 2015

Lenzen VS Bril


De meeste mensen die lenzen dragen, willen niet meer zonder lenzen. De meeste mensen die een bril dragen, willen niet meer zonder bril. Tenminste, dat is wat ik om me heen hoor. De meeste mensen die lenzen dragen geven aan echt niet meer zonder een lenzen te willen en de meeste mensen die een bril hebben lijkt lenzen maar niks.

Ik ben altijd een brildrager geweest en als iemand begon over lenzen zei ik meteen: ' O, dat is niks voor mij! Dat ben ik zo kwijt' Maar toch was ik stiekem wel een beetje nieuwsgierig naar lenzen en op sommige momenten vond ik me bril toch wel irritant. Bijvoorbeeld als je iets uit de warme oven wilt halen en je bril beslaat of als je de pasta aan het afgieten je bril beslaat. Zo kan ik nog wel even doorgaan.  Nu moet ik eerlijk aangeven, ik ben nu mijn tweede set lenzen aan het uitproberen, dus het  is nog even wennen. Toch wil ik graag met jullie de voordelen van lenzen en de voordelen van een bril delen. Want of ik me lenzen neem, ik blijf toch altijd wel een beetje een brildrager!

De voordelen van een bril:


  • Je zet hem makkelijk op en ziet meteen goed.
  • Het is fashion verantwoord, iedereen staat een leuke bril (vind ik!)
  • Het is snel.
  • Ik heb nogal een smal hoofd, dus 'breek' het een beetje me gezicht.
  • Je hebt geen extra kosten, van bijvoorbeeld lenzenvloeistof
  • Je hoeft maar eens in de 2 jaar een nieuwe bril
  • Het is goedkoper
  • Je wenkbrauwen hoef je niet altijd netjes bij te houden, want je kan het verstoppen achter je bril.
  • Ben je te laat, dan is een bril veel makkelijker
  • Als je toch al te laat ben, dan een lipkleur, bril en gaan.
  • Je ziet er minder moe uit met een bril
  • Je lijkt soms slimmer met een bril
  • Je make-up loopt minder uit als je door de regen fietst.
  • Er vliegt nooit zomaar een vlieg in je oog, tijdens het fietsen
  • Je vergeet hem niet af te doen voor het slapen

De voordelen van lenzen:

  • Als je aan het sporten bent, zweet je bril niet van je neus.
  • Je kan goedkope zonnebrillen op, dan is het ook niet erg als je er weer eens op één gaat zitten.
  • Je kan je ogen mooi opmaken, zonder dat het wegvalt.
  • Je kan met nepwimpers aan de slag
  • Geen vette brillenglazen meer.
  • Nooit meer momenten dat je brillenglas beslaat.
  • Je kan tijdens het douche de etiketten wel lenzen op de flacons
  • Je kan je haar op de kop föhnen en nog scherp zien.
  • Als je boodschappen aan het doen bent, en je handen vol hebt, zakt je bril nooit van je neus
  • Je hoeft niet elke keer te wisselen van zonnebril naar gewone bril als je ergens binnen komt.
  • Als je in de zon zit kan je zonnen zonder de randjes van de bril te zien.
  • Je kan lekker op de bank liggen, zonder dat je bril opeens scheef staat
  • Als je eenmaal de slag te pakken hebt, om de lenzen in en uit te krijgen,  is het binnen 5 minuten klaar.
  • Je hoeft geen rekening te houden met de kleur bril en je kleding
  • Je kan met je handen in je gezicht wrijven.
  • Het is makkelijker met het dragen van een helm
Zoals je misschien kan zien, vind ik het allebei een hoop voordelen hebben.
Ik ben het nu aan het uitproberen, of deze sterkte van de lenzen bij mijn ogen past.
Als het uiteindelijk niet zal lukken, dan zal ik het jammer vinden, maar ik vind het ook niet erg om een bril te dragen. Soms vind ik het zelf leuk om een bril te dragen, omdat het leuk staat.
Ik zal laten weten hoe het afloopt met mijn lenzen, dit kan je altijd zien in mijn vlogs.
Door op de link te klikken ga je automatisch naar mijn Youtube-kanaal en kan je abonneren en op te hoogte blijven.

Q: Draag jij lenzen of een bril?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten