3 februari 2015

Mijn favoriete series

Vandaag wil ik in dit artikel mijn favorieten series met jullie delen, want dat zijn er nogal wat. In het begin keek ik alleen maar ‘Goede tijden Slechte tijden’, maar nu heb ik kennis gemaakt met nog meer leuke series en die wil ik graag met jullie delen.



Als eerste, een serie waar ik op dit moment helemaal inzit is Flikken Maastricht.  Hierin spelen Viktor Reinier en Angela Schijf de rol van twee rechercheurs en maken hiermee verschillende dingen mee. Het is spannend en ik ben ook elke keer benieuwd naar de volgende aflevering. In een aantal werken tijd heb ik al 6 seizoenen gekeken, puur door de spanning. Ik ben nu met seizoen 7 bezig en ik kijk deze serie op My Prime van UPC. Deze serie is een beetje te vergelijken  met Baantjer.



Als tweede nog een politieserie, die ik al helemaal af heb gekeken, namelijk Smeris. Deze serie is vergelijkbaar met Flikken Maastricht, maar dan spelen Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven de hoofdrollen. Ik vind de humor die Jeroen en Dennis terug laten komen in de serie erg leuk en ook bij deze serie was ik snel door het seizoen heen, door de spanning wil je gewoon weten wat er gaan gebeuren.



Als derde, deze was natuurlijk onmisbaar bij mijn favoriete series, namelijk Goede tijden Slechte tijden. Ik volg deze serie al ontzettend lang, vanaf de basisschool al. Dus al ruim 12 jaar! Ik heb het altijd met plezier gevolgd en als ik het gemist heb dan kijk ik ook wel eens een serie terug. Na deze serie kijk ik elke werkdag uit, dan heb ik verplicht een half uurtje rust. Dit deed ik ook tijdens het studeren, even pauze bij GTST en daarna weer verder.



Als vierde, Gossip Girl. Een geweldige serie die ik helaas nog niet af heb kunnen kijken. Ik ben er ooit aan begonnen en helaas heb ik niet alle seizoenen kunnen zien. Als jullie een tip hebben, waar ik deze serie nog helemaal zou kunnen kijken, dan hoor ik het graag. Ik vond het een leuke serie en ik ben nog steeds benieuwd wie de Gossip Girl is.



En als vijfde, tevens ook de laatste, is Utopia. Ik hoor het jullie al bijna zeggen, echt serieus! Ja, ik beken! Ik vind het leuk om naar Utopia te kijken en ik kijk er met plezier naar. Ik vind het mooi om te zien hoe een groep mensen leven, hoe ze met elkaar omgaan en waar ze tegenaan lopen. Ik vind het bijzonder hoe sommige mensen reageren en hoe sommige mensen samenwerken. Het is in mijn ogen een psychologische serie, want is een ideale samenleving eigenlijk te maken? Ik denk het alleen als we iedereen in de waarde laten en ik hoop dat, dat ooit lukt.

Q: Wat is jouw favoriete serie?

Liefs,
Silvia


Geen opmerkingen:

Een reactie posten