22 januari 2015

Review | Basic - Foundation Make Up Teint Mousse 01

Vandaag heb ik voor jullie een review van een foundation van het merk Basic. Het is een Mousse make up teint mousse 01, dit was de lichte kleur die er te koop was bij de stand van Fogan, die er stond op de party van Misslipgloss.



Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie, goedkope foundation, met de juiste kleur. En voor de prijs van €1, kan ik het natuurlijk niet laten liggen. Dan gaat ook deze foundation onder de loep.

Het is een andere foundation, dan dat ik in eerste instantie gewend was, want het is echt een mouse. Het is dus veel luchtiger dan een vloeibare foundation en hij voelt ook licht aan.  Het is een zachte foundation en heeft een mooie dekking, het voelt ook heel fijn aan op de huid. De substantie is dus erg fijn en ik zal mijn zoektocht uitbreiden door ook naar de mouse foundation te kijken.



Alleen ben ik een beetje bang voor de kleur, want bij 01 had ik wel een lichtere kleur verwacht. Op mijn hand komt deze kleur weer erg oranje over, dus ik ben ook bang dat het op mijn gezicht erg donker uitvalt. Wel kan ik met deze foundation meerdere kanten op. Je kan hem ook gebruiken als bronzer, erg subtiel en goed te blenden. Ook is hij te gebruiken als basis voor je oogschaduw, dan is het ook niet erg dat de kleur net niet een match is. Dan gebruik je er toch oogschaduw over. Er zijn dus nog voldoende opties en ik kan hem zeker nog gebruiken.



Nu dan de belangrijkste test, past deze foundation bij mijn huid. Uh een beetje is dan echt mijn antwoord. Hij is minder oranje dan ik had verwacht, maar de kleur is wel te zien. Het is dus niet een mooie match, maar zoals ik hierboven al zei, is deze foundation goed te gebruiken als een bronzer of oogschaduwbasis.

Voor en na


Kortom: Het is een goedkope foundation met een fijne substantie, alleen de kleur is het net niet. Heb jij een ietwat bruine huid, iets bruiner maar, want ik ben echt sneeuwwitje-wit, dan past deze foundation misschien wel bij jou en dat voor €1.

Q: Wat is jouw favoriete foundation?

Liefs,
Silvia



Geen opmerkingen:

Een reactie posten