1 november 2014

Review | HEMA Power Bank

Vandaag heb ik voor jullie een review van een handige 'blijmaker' van de HEMA!
Sinds ik het heb getest is die niet meer uit mijn tas geweest en het geeft me ook nog eens een rustig gevoel, want ik weet dat ik nooit met een lege batterij komt te zitten.
Ik heb het over de Power Bank, een draagbare batterij waar je onder andere je telefoon mee kan opladen.



Dit is de Power Bank, die ook te verkrijgen is in het rood/roze en in het donker blauw.
En waar ik het meest van stond te kijken is de prijs, want deze Power Bank kost maar €6.
Ja, dat is toch geen geld voor z'n draagbare batterij.

Dit geeft de verpakking aan:
POWER BANK Draagbare batterij voor smartphones, tablets enz. Herlaad je smartphone tot 15 uur. Lithium batterij. Vermogen 2600 mAh. USB 2.0 aansluiting. Inclusief oplaadkabel voor powerbank. Oplaadkabel voor uw apparaat niet inbegrepen.
LET OP: Het statuslampje wordt rood tijdens het opladen. Als het apparaat volledig is opgeladen, gaat het statuslampje uit. Zorg dat de Power bank voor gebruik altijd volledig is opgeladen.


Het is handig om mee te nemen in je tas als je bijvoorbeeld een hele dag weg gaat. Je batterij van de telefoon gaat tegenwoordig zo snel leeg, want we gebruiken hem ook veel, maar dan kan je beter maar wat achter de hand hebben. Er is namelijk niks vervelender dan met een 'dode' telefoon te zitten.
Het is dan wel handig om het snoertje van je telefoon altijd mee te hebben, want anders heb je er nog niks aan. Die zijn trouwens voor de Iphone ook los te koop bij de HEMA, dan koop je gewoon een setje en dan zit je nooit zonder batterij.

Je laad de Power Bank heel makkelijk op, door hem in te pluggen in je laptop of computer.
Even geduld en hij geeft zelf aan wanneer hij opgeladen is, want dan gaat het rode lampje uit. Wat ik erg fijn vind, is dat de Power Bank niet warm wordt. Je kan hem dus makkelijk even aan je laptop laten zitten zonder je druk te maken.


Als je je telefoon wilt opladen, dan kan je hem gewoon aansluiten aan de Power Bank, het is heel simpel. Een kind kan de was doen, eigenlijk. Als je telefoon helemaal is opgeladen gaat die 'piepen' zodat je weet dat je de Power Bank  kan loskoppelen. Ook gaat er dan een blauw lampje uit op de Power Bank.

Natuurlijk heb ik hem zelf even goed getest. Ik was vergeten mijn telefoon op te laden die nacht en ik kijk meestal in de ochtend You Tube video's. Ik heb hem aan mijn Power Bank gekoppeld en ben lekker al mijn You Tube video's gaan bekijken en dat waren er dus nog een hoop. Dat vraagt zeker wat van de batterij. Hij was van 8% naar 62% opgeladen!
Dat betekend dus, dat als ik geen You Tube video's had gekeken, die nog veel voller was.
Je hebt er dus echt wat aan, want hij laad je telefoon zoveel op zodat je er nog een dag mee vooruit kan.



Kortom: Het is een fijn, klein en handige draagbare batterij. Ik heb hem altijd mee, want het geeft me gewoon een rustig gevoel om te weten dat de kans nihil is dat je zonder telefoon komt te zitten. Dit is natuurlijk niet alleen voor je telefoon, maar ook voor je tablet. Het is een gadget die je bijna niet kan missen, want bijna mijn hele leven staat in ieder geval op mijn telefoon. Mijn contacten, mijn email, mijn agenda, mijn foto's, noem het maar op.
Als je dan kijk naar de kwaliteit prijs verhouding, dan is €6 toch helemaal niks!

Q: Wat zou jij doen als je batterij van de telefoon leeg is en je hem niet op kan laden?

Liefs,
Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten