3 september 2014

Sporten bij Basic-fit

Vandaag heb ik voor jullie een ander artikel dan dat jullie gewend zijn.
Het gaat over het sporten en mijn eerste ervaring bij Basic-fit.
Zoals jullie misschien wel weten, als jullie mij al een tijdje volgen, is dat ik door mijn knie was gegaan. Hiervoor loop ik nog steeds bij de fysio, maar er zijn grote sprongen vooruit gemaakt. Gelukkig!

www.basic-fit.nl

Fysio

Ik moest twee keer in de week naar de fysio, waar ik aan het trainen was. Ik was door mijn rechterknie gegaan, dus vooral mijn rechterbeen werd getraind. Maar omdat allebei mijn knieën niet sterk genoeg zijn, moet ik ook de rest blijven trainen. Inmiddels gaat het stukken beter en hoef ik nog maar één keer in de week te komen, maar ik moet nu wel één keer in de week zelf trainen. De keer dat ik zelf train, train ik niet alleen mijn rechterbeen maar mijn hele lichaam.
Als ik mijn hele lichaam train voel ik mezelf een stuk beter en heb ik totaal nergens last van. Het enige is wel dat ik vrijwillig verplicht, altijd, twee keer in de week moet sporten.
Het is dan ook niet erg, maar het moet dan wel leuk blijven en omdat het z'n grote rol speelt in mijn leven (en vooral ook blijft spelen) wilde ik toch een artikel maken.
Mijn doel is nu om voor 'altijd'  twee keer in de week te gaan sporten en dat kan alleen als je er een gewoonte van maakt. En ik moet zeggen dat lukt al aardig.


www.basic-fit.nl


Basic-fit

Ik heb sinds kort een abonnement bij Basic-fit, omdat het lekker goedkoop is en op loopafstand van mijn huis. Als het toch een gewoonte moet worden, dan is het wel gemakkelijk als het lekker dichtbij is. Ik heb er afgelopen zondag voor het eerst gesport en ik heb er een prettige ervaring bij. Het is een mooie locatie en erg schoon, dat vind ik ook wel belangrijk. De apparaten staan ook niet te dicht op elkaar, want dat merk ik soms bij andere sportscholen. Je hebt hier genoeg ruimte en het is een overzichtelijke sportschool. De kleedkamers zijn ook lekker ruim en je hebt grote lockers, wat ook wel erg praktisch is. Ook heb je een massage-stoel, sauna en een zonnecabine. Daar maak ik denk ik weinig tot geen gebruik van. Ook kan je een abonnement nemen op een sportdrankje, wat wel erg leuk is. Ook daar maak ik geen gebruik van, want tijdens het sporten drink ik alleen water. Als je wil weten hoe de locatie eruit ziet, die het dichts bij jou is. Dan kan je op de site je postcode invullen en foto's bekijken. Wat ik ook erg fijn vond is dat ik ook een rondleiding kreeg voordat ik me ging aanmelden. Het was totaal niet opdringerig, maar juist zeer gastvrij! Ik voelde me echt welkom, wat ik ook erg belangrijk vind. Want als ik ergens niet op mijn gemak ben, dan kom ik er niet graag.
De apparaten waren ook makkelijk in gebruik en door de handleiding op de apparaten konden we alles zelf uitvogelen. Ook kwam ik erachter dat er een app is van Basic-fit, die je kan gebruiken voor het sporten. Ik heb hem meteen gedownload en ik ga hem zeker gebruiken de volgende keer, want ik kan niet wachten om daar een artikel over te schrijven. Als ik het artikel ga schrijven over de app, dan kan ik ook dieper ingaan op mijn sportroutine.


www.basic-fit.nl



Sporten

Tot nu toe sport ik al vanaf juni twee keer in de week en ik heb één keer een keertje overgeslagen omdat ik ziek was. Dus het ritme zit er al aardig in. Ik wild nog een artikel schrijven waarin ik inga op mijn sportroutine. Ik sport niet om af te vallen, maar om mijn spieren sterker te maken. Hierdoor wordt mijn lichaam gezonder, dat vind ik het beste doel om te sporten. Om gezonder te worden en ik denk dat, zeker als je begint met sporten, je het echt voor jezelf te doen. Want anders is het ontzettend moeilijk om doorzettingsvermogen te houden.


Q: Zou jij graag willen weten wat mijn sportroutine is?

Liefs,
Silvia