19 juli 2014

Vakantie en zon!

Nu ik dit schrijf is het 31 graden buiten! Ik krijg er een super vakantie gevoel van, zeker met de hoeveelheid zon van de laatste tijd.
Als ik hiervoor kon tekenen, om de hele zomer dit weer te hebben zou ik het zeker doen!



Ik denk dat voor de meeste mensen de zomervakantie als is begonnen, dan heb je heerlijke weken in het vooruitzicht. Ik weet ook dat er mensen zijn die veel minder vrij hebben en misschien nog geen vakantie hebben. Eén van de voordelen om in het onderwijs te werken is de 12 weken vakantie die er gepland zijn. Sommige zeggen ook wel eens:' Ja jullie hebben altijd vakantie!'
Ja, we hebben vaker vakantie, maar dat betekend niet dat het onderwijs niet zwaar is. Ik denk dat mensen zich hier op verkijken. Werk jij in het onderwijs en heb jij ook wel eens zulke opmerkingen gehad?



Maar genoeg over het onderwijs, ik wilde het hebben over de vakantie en de zon!
Heerlijk als je je vakantie in het vooruitzicht hebt, of als je al lekker vakantie aan het vieren bent. Ik heb nu een beetje vakantie, want ik ga tot 1 augustus door met halve dagen werken en kinderen extra begeleiden. Ik vind het leuk om in het onderwijs aan het werk te zijn en het geeft zeker voldoening. Toch heb ik ook al echt een vakantie gevoel, waar ik heerlijk van geniet. Ik ben straks heel de maand augustus vrij, want 1 september beginnen de scholen weer.
Een maand lang kan ik uitrusten, met vriendinnen afspreken, bloggen, video's maken, fotograferen en vooral tijd voor mezelf nemen! Voor zover de planning is gaan wij niet op vakantie, maar misschien dat we een paar dagen weg gaan. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.



Het zonnetje, wie wordt daar nou niet vrolijk van? Ik denk dat ik ook mede door het zonnetje een lekker vakantie gevoel heb. Als het de hele dag slecht weer zou zijn, dan zou mijn vakantie gevoel er denk ik niet zijn geweest. Ik hoop dus dat het zonnetje nog even blijft, zeker als we de hele vakantie in Nederland blijven.

Als je op vakantie gaat, ben je vast en zeker wel aan het aftellen tot je op je tropische bestemming aankomt. Nu heb ik het idee, dat ik vast niet de enige ben die niet op vakantie gaat dit jaar.
Wij hebben hiervoor gekozen, omdat we in februari samen zijn gaan wonen. Een 'nieuw' huisje met nieuwe spullen, dat kost natuurlijk een hoop geld. Maar als je thuis blijven hoef je je niet te vervelen!
Ik zal wat dingen hieronder opschrijven, die ik zeker wil gaan doen tijdens de vakantie en waar je misschien wel van denkt:'JA! dat lijkt me leuk!

  • Tijd besteden aan mijn blog.
  • Fotograferen
  • Video's maken
  • Naar de bioscoop
  • Afspreken met vriendinnen.
  • Me-time: maskertje, voeten zomer klaar maken e.d.
  • Nieuwe recepten uitproberen
  • DIY-projecten maken
  • Mijn studie afronden: Kinderpsychologie.
  • Andere steden gaan bekijken, dagjes weg plannen.


Misschien zit er wel iets tussen, waarvan jij denkt, dat wil ik ook wel doen. Voor mij zijn het geen hele speciale dingen, maar dat maakt niet uit. Het hoeft van mij geen vakantie te zijn naar een ver land, want je kan ook mooie herinneringen maken in Nederland. Dus ga niet zitten treuren als je niet op vakantie gaat, er zijn zat leuke dingen om te doen en je hoeft je niet te vervelen!

Q: Ga jij op vakantie op blijf je lekker in je eigen land?

Liefs,
Silvia




Geen opmerkingen:

Een reactie posten