14 juni 2014

Hoe denk jij over make-up?

Vandaag heb ik weer een collage gemaakt, met een bepaald thema. Het thema van deze collage is make-up. Maar niet zomaar make-up, want ik heb genoeg reviews geschreven over make-up. Ik wil het verhaal weten achter make-up. Waarom gebruiken meer vrouwen dan mannen make-up? En waarom draag jij make-up?



Ik zat er over na te denken, volgens mij zijn er meerdere redenen op make-up te gebruiken. Bijvoorbeeld als je erg onzeker ben, dat je het als een soort masker gebruikt. Dat je niet meer zonder make-up naar buiten durft. Dat je altijd uren moet poederen of smeren. En ja het is enorm cliché, dat is het zeker. Maar natuurlijk zijn er mensen die make-up als een masker gebruiken. Ik betrapte mezelf erop, dat als ik een meisje zag met veel make-up, dat ik automatisch de gedachten kreeg: ‘die is vast onzeker’.

Ja ook ik betrap mezelf wel eens op een vooroordeel, maar ik was me erg bewust van deze gedachten. Ik plak een label op het meisje: onzeker. Maar misschien is dat wel helemaal niet zo, maar wil ze graag met make-up haar look aanvullen. Misschien is ze wel hartstikke zeker en wil ze dingen uitproberen.
Persoonlijk vind ik het niet mooi als je dik in de schmink zit, maar een mooie ooglook of een mooie lipstick, daar houd ik wel van. Als ik dan ergens loop met mijn mooie ooglook of mooie lippen, zouden mensen mij dan ook bestempelen met ‘onzeker’? Of zouden ze misschien denken dat ik juist zelfverzekerd bent.
Wat ik met dit artikel wil aangeven, welke kijk mensen op make-up hebben? Vinden mensen het onzeker overkomen of juist zelfverzekerd?



Wat mijn mening over make-up is, als ik puur naar mezelf kijk. Ik vind make-up voor mij een aanvulling. Een manier om mezelf tijd te geven om te ontspannen, een manier om te laten zien dat ik goed voor mezelf zorg. Maar ik denk persoonlijk dat iedereen verzorgd over wil komen. Waarom zijn er dan meer vrouwen die make-up gebruiken dan mannen. Mannen kunnen er dan toch ook verzorgd uitzien? Wat zou jouw gedachten zijn als je een man met make-up voorbij zag lopen?




Als ik naar mijn make-upstash kijk, dan is mijn niet-te-missen-product: Nagellak! Ik ben er helemaal verzot op en de dagen zonder nagellak zijn op mijn 10 (gelakte) nagels te tellen!
Ik ben erg benieuwd naar jouw kijk op make-up en waarom jij make-up draagt of juist niet.

Q: Wat is jouw mening over make-up?

Liefs,

Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten