31 mei 2014

Verbinden

Vandaag heb ik voor jullie weer een artikel, dat is geïnspireerd door een collage. Ik heb een stapel tijdschriften, waar ik eens in de zoveel tijd een collage van maak. Dit keer heb ik een collage gemaakt met het thema: Verbinden.



Verbinden een woord wat je op veel manieren kan opvatten, maar ook een woord wat veelzeggend en belangrijk is. Voel jij je verbonden met de mensen van wie je houd, verbonden met je familie of vrienden? Hoe leg je verbindingen en hoe houd je verbindingen? Wil je met iedereen een verbinding of ben je selectief. Dit zijn allemaal vragen die in mijn hoofd opkomen als ik denk aan verbinden.

Verbinden betekend voor mij een band hebben met iemand die ik lief heb. Een verbinding betekend voor mij dat ik me inzet voor een persoon, maar ondertussen verwacht ik ook hetzelfde terug. Verwachtingen hebben van mensen met wie je verbonden voelt, vind ik persoonlijk normaal. Maar helaas ben ik op die manier wel eens in de problemen gekomen. Kan je verbinden dan vergelijken met vertrouwen? 



Ik denk dat als je een goede verbinding hebt met een persoon, je die persoon tegelijkertijd ook kan vertrouwen. Dus voor mij liggen die woorden dicht bij elkaar.
Maar dat je je verbonden voelt met een ander, dat is natuurlijk erg fijn. Maar hoe voel je je verbonden met jezelf? Kan je je verbonden voelen met je zelf en houd je de verbinding met jezelf goed? Ben je geaard? Sta je met beide benen op de grond? Kan jij jezelf recht in de ogen kijken als je voor de spiegel staat en zeggen dat je een goede connectie hebt met je innerlijke ik. Dat is toch best vreemd. Hoe weet je nou of je een goede verbinding hebt met jezelf. Ik heb me me een poos afgevraagd, maar nu ik dit artikel schrijf ben ik al schrijvend op het antwoord gekomen. Een verbinding staat voor mij, als het met een ander persoon is, voor vertrouwen. Als ik mijn innerlijke ik, als persoon zou zien, dan zou ik mezelf dus moeten vertrouwen.



Vertrouw jij jezelf? Ben jij zeker van de keuzes die je maakt? Vertrouw jij je innerlijke ik? Ik denk dat het heel belangrijk is om jezelf te vertrouwen, want zo kan je ook het vertrouwen geven aan anderen. Je kan vertrouwen voor 100% geven als je zelf de waarde weet van vertrouwen en die ook volkomen aan jezelf geeft.
Om een lang verhaal kort te maken, verbinden is voor mij het vertrouwen in mezelf en in de mensen om mij heen. Het vertrouwen in mezelf, dat ik de keuzes maak vanuit mijn gevoel en dat ik daar altijd achter kan staan. Het vertrouwen van de mensen om mij heen, dat ze indien nodig ook voor mij klaar staan. Me verbonden voelen is een goed en belangrijk gevoel, voor mij.

Q: Wat betekent het woord verbinden voor jou?

Liefs,

Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten