30 januari 2014

Schoonheid...

Schoonheid...
Het is een beetje een oudbollig woord, die ik in ieder geval niet vaak meer hoor.
Toch is het ook een mooi woord, waaraan je veel inhoud kunt geven.

Wat is jouw schoonheid?
Dan kan je denken aan, ik vind mijn ogen erg mooi of ik ben spontaan en kan goed contact leggen.
Is jouw schoonheid misschien de manier waarop je naar dingen kijken, dingen oplost en dingen aanpakt?
Is jouw schoonheid misschien mensen in zijn of haar waarden laten.
Is het letterlijk of figuurlijk?
Zit schoonheid van binnen of buiten of allebei?
Is er een manier om jou schoonheid meer naar boven te halen?
Zo ja, hoe dan?

Het bleef me eigenlijk maar boeien, het woord schoonheid.
Heel gek, dat je soms met een woord zoveel kan zeggen...
Of juist misschien zoveel kan bedoelen, wat een ander niet eens door zou hebben..
Heb jij jouw schoonheid al gevonden?

Schoonheid is voor mij een manier waarop je dingen bekijkt, positief en ambitieus.
Mijn schoonheid zit meer van binnen, in je doen en laten en de kijk op de wereld.
Mijn schoonheid is uniek, net als die van iedereen.
Ik kan mezelf in de spiegel aankijken en trots zijn op wat ik heb bereikt, of gedaan of gehaald.
Mijn schoonheid staat voor het geloof in mezelf, de hoop die bestaat en de liefde om ons heen.
Mijn schoonheid staat voor het open staan en het willen zien van de positieve dingen.
Want ja, het is nu eenmaal zo, negatieve dingen blijven beter in je geheugen zitten.
Maar de schoonheid van het leven is, om die negatieve dingen om te toveren in positieve dingen.
Ik hoor je het al zeggen, nu ik dit typ, lekker makkelijk gezegd.
Ja, dat is het ook en nee het is niet altijd makkelijk.
Denk met je hart, voel jij je gelukkig?

Ik heb al eerder op mijn site een aantal Count your blessing lijstje gemaakt.
Hierbij schreef ik op wat ik goed vond gaan die dag, of waar ik extra trots op was.
Als je alleen maar de dingen opschrijft die positief zijn, dan ga je het ook beter onthouden.
Om het cirkeltje weer rond te maken, dan zie je misschien de schoonheid.
De schoonheid die je misschien anders wel over het hoofd had gezien.
De schoonheid die je vrolijk maakt, die je uitdaagd en die je gelukkig maakt!

Q: Wat is jouw schoonheid?

Tip:  Maak voor het slapen gaan een Count your blessing list en je slaap een stuk fijner!


Liefs,
Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten