23 augustus 2013

Rozenwater van de Kruidvat

Vandaag heb ik voor jullie een review van de rozenwater die ik heb gekocht bij het Kruidvat.
Ik kreeg tijdens mijn shoplog een vraag hierover, daarom vond ik het tijd voor een artikel over rozenwater.
Hieronder kan je nog even mijn shoplog bekijken, als je hier interesse in hebt.


Rozenwater...
De vraag: 'Wat kan je ermee?' kan beter worden veranderd in 'Wat kan je er niet mee?'
Ik vind het een product, net zoals Vaseline, die je op meerdere manieren kan gebruiken.
Via dit artikel wil ik jullie kennis laten maken met de rozenwater van het Kruidvat.

Het Kruidvat - €1.41
Dit is de rozenwater van het Kruidvat, wat ik meteen een pluspunt vind is de prijs.
Voor 200 ml betaal je €1.41, het is dus een budget product.

Achter op de fles staat:
Voor de dagelijkse verfrissende reiniging. Verwijdert de laatste onzuiverheden en sporen van make-up. Dermatologisch goedgekeurd.

Dit zegt natuurlijk al een hoop, het is een verfrissende reiniger.
Dit product kan je gebruiken om, na het douche of het gebruik van een remover, de laatste make-up resten mee te verwijderen. 
Je kan het dus gebruiken als een soort tonic.

Ook geeft het aan dat het de laatste onzuiverheden verwijdert. 
Meestal geloof ik daar niet zo in, maar na het testen van dit product ben ik toch zeker om.
Je kan het aanbrengen op een watje, waarmee je je gezicht schoonmaakt.
Wat je ook kan doen is een wattenstaafje in de fles dopen en daarna aanbrengen op een onzuiverheid. 
Mede doordat het product ontsmettend werkt, zorgt het ervoor dat onzuiverheden verdwijnen.

Het rozenwater stimuleert de bloedcirculatie naar de oppervlakte van de huid, hierdoor krijg je een soepele huid. 
Ook zorgt rozenwater ervoor dat de poriën sluiten en helpt tegen rimpels.

Je kan rozenwater ook gebruiken in bad of tijdens het stomen.
Je kan het na het wassen aanbrengen in je haar.
Door het rozenwater sluiten de haarschubben, waardoor je een mooie glans creëert in je haar.

Wil je wat ontspannen, doe dan rozenwater op twee watjes.
Plaats de watjes op je ogen, sluit je ogen dan wel eerst.
Laat dit goed intrekken.
Het rozenwater zorgt voor een zachte huid.

Kort samengevat, waar kan je rozenwater allemaal voor gebruiken:
  • Als tonic na het douche of reinigen van de huid.
  • Als masker voor je ogen.
  • Als serum voor je haar.
  • Als je in bad gaat.
  • Als je gaat stomen.
  • Als je puistjes of andere onzuiverheden wilt bestrijden.
Ik heb ook gelezen dat je kan koken met rozenwater, maar hier ben ik niet zo goed in thuis.
Ik heb alleen gekeken naar het gebruik op het gebied van Beauty.


Hoe gebruik ik het?
Ik gebruik het na het douche om mijn gezicht te reinigen en op te frissen.
Ook gebruik ik rozenwater om de laatste restjes van een masker eraf te halen.

Als ik onzuiverheden heb, in mijn gezicht, schouders of decolleté, dan breng ik rozenwater hierop aan.

Mijn mening...
Ik vind een minpunt van dit product dat er veel alcohol in zit.
Dit zorgt natuurlijk wel voor de ontsmetting, maar kan de huid ook uitdrogen.
Gebruik daarom wel een goede crème.
Voor de rest vind ik dit product echt fijn.
Het helpt tegen mijn onzuiverheden en voor het extra frisse gevoel tijdens het reinigen.
Ik zou dit product zeker opnieuw kopen!

Waar gebruik jij rozenwater voor?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten