28 januari 2013

Haken




Haken...
Weer een van mijn zoveel impulsieve acties. Ik was een beetje aan het breien en dat ging redelijk goed. Toen kwam ik een pakketje van Hoooked tegen, en ik kon het niet laten liggen. Met het idee: Als ik kan breien, waarom zou ik niet kunnen haken?
Nou ja waarom niet? Maar misschien dat jullie het herkennen, als ik iets wil 'leren' wil ik het wel nu kunnen. Haha, ja zo ben ik, heel ongeduldig!
Ik was aan het oppassen, en dacht nu kan ik wel even gaan oefenen. Na veel moeite, een haakboek en een stappenplan van een hartje, kwam ik niet verder dan een rondje.

Mijn hulp bij het breien en haken, gekocht bij de Action
Mijn eerste rondje!



Toen bleef het een tijd liggen, want je herkent het wel: druk druk druk!
Tijdens een bezoekje aan een goede vriendin van mij gingen we het samen even proberen, hilarisch!
Ja ik kwam verder, maar ik ging alleen maar rond. Dus ja wat kan je daar dan weer mee? Na een poos was de poes ook erg geïnteresseerd in mijn bolletje en mijn draadje. Toen kwamen we op het idee om er een bolletje van te maken, die we hebben opgevuld.

Uiteindelijk een speeltje voor de poes, die daar erg blij mee was!






 Oefening baart kunst zeggen ze toch altijd.
Omdat ik het eigenlijk wel erg leuk vond, ben ik voor mijn goede vriendin haar zoontje een mutsje gaan maken.


Wat doe je als je bolletje op is, en niet meer de zelfde kleur heb? Juist ik heb gekozen voor een hele andere kleur: Zwart.

Een stukje verder haken!

Het eindresultaat!!

Ik ben zelf erg tevreden erover, en vond erg leuk om te doen.
Hebben jullie nog tips of leuke haakideeën, dan hoor ik ze graag!!




2 opmerkingen:

  1. Haha ik heb ook net leren haken ;-) Ik kan alleen rechte baantjes haken, vierkante lapjes ga ik nu maken en kijken wat ik er van ga maken (kussensloop?). Rondjes kan ik niet, misschien kunnen we elkaar tips geven ;-p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja dat is een slim idee! Ik vind wel heel leuk! Als ik weer iets heb dan zal ik het bloggen, houden we elkaar op de hoogte!

      Verwijderen