17 oktober 2012

Wie ben ik?

Wie ben ik?!
Ik bent zoals ik denkt, een mooie zin. Het enige nadeel, dat het geen antwoord is dat concreet zegt: 'Hé, dit ben ik!'
Wie ben ik?
Als je in feiten kijkt, ben ik gewoon Silvia Zaaijer.
Is dat alles wat ik ben?
Misschien ben ik opzoek naar een antwoord op een vraag, waar eigenlijk niet echt een antwoord op te vinden is.
Ik denk dat ik moet gaan zoeken naar wie ik wil zijn en wat ik wil betekenen?
Kan ik, Silvia Zaaijer, wat voor anderen betekenen en hoe ga ik dat bereiken?


Natuurlijk ben ik meer dan een naam die door mijn ouders is uitgekozen.
Ik ben iemand met een persoonlijkheid en karakter.
Ik ben iemand die leeft en handelt.
Ik ben iemand met positieve en negatieve kanten.
Ik ben ik!
Niemand anders kan zijn wie ik ben.
Ik kan niemand anders zijn.
Ik ben ik geworden door de ervaringen die ik heb meegemaakt.
Ik ben wie ik wil zijn of wil worden.
Al mijn woorden, acties en daden komen voort uit mijn gedachten.

Dit is een stuk wat ik een tijdje geleden geschreven heb, toen ik mezelf de vraag stelde: 'Wie ben ik?'
Ik ben ervan overtuigd dat het leven een zoektocht naar jezelf is.
De kans om jezelf te creëren in wie je wilt zijn.
Met de laatste vraag: 'Wat kan ik voor anderen betekenen en hoe ga ik dat bereiken?' wil ik met deze blog beantwoorden.

Om op de feiten terug te komen...
Ik ben Silvia Zaaijer, geboren in Ede op 23 september 1990.
Ik zit in het afstudeerjaar van de Pabo in Arnhem en kan niet wachten tot ik voor de klas kan staan.
Ik vind het belangrijk om sportief bezig te zijn, en volg lessen in Bodycombat.
Ook vind ik het erg leuk om creatief bezig te zijn, en dat op allerlei verschillende manieren.

Ik wil meewerken om de aarde door te geven...jij ook?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten