17 oktober 2012

Hoofdband breien

Hoofdband breien.

Bij een leuke kraag kan natuurlijk de hoofdband niet ontbreken.
Deze heb ik in dezelfde kleur gemaakt zodat ze goed bij elkaar passen.

Nodig:
  • naalden 3.5
  • ongeveer 30 gram wol
Deze vond ik wat moeilijker om te maken, ik heb de omtrek van mijn hoofd gemeten. (Gelukkig zoals gemiddeld;))  53 cm. Ik heb het gebreid met de rechte tricosteek, dat is 1e naald recht breien en de 2e naald averecht, dit blijf je herhalen.

Ik heb 10 steken opgezet.

Na ongeveer 20 cm bij ik 1 naald extra recht.
5 cm later brei ik 2 naalden extra recht.
5 cm later brei ik nog een keer 2 naalden extra recht.
5 cm later brei ik 1 naald extra recht.

Uiteindelijk vond ik mijn hoofdband te smal en heb ik allebei de kanten nog extra banden gebreid van ieder 5 steken. Deze heb ik recht gebreid en later aan elkaar vast genaaid.

De hoofdband heeft dus in totaal 20 steken.

Heerlijk voor de herfst en leuk te combineren met de kraag!
Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten